THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Textový koncept o tom, ako zle dopadneme, ak sa k našej planéte nezačneme správať lepšie, zahalili do lovecraftovského tajomna a hrôzy londýnski THUN. Informácie o tejto skupine či projekte sú pomerne skromné, album „Thun“ vydaný 6. júna je jej jedinou štúdiovou nahrávkou. Účinkujú na nej Hugo Wilkinson (basgitara), James Knoerls (bicie), John Higgs (gitary, vokály) a sólovým gitaristom tu nie je nikto menší než Karl Sanders, strážca americkej deathmetalovej sfingy NILE. Či takáto britsko-americká zostava bude hrať aj koncerty, ak nejaké plánuje, to je iste hudbou budúcnosti.
Tou ale nie je tvorba THUN, tá naopak nesie výraznú pečať minulosti. Sedem skladieb možno bez problémov označiť za doom/death metal, v doomovom spektre vychádzajúci hlavne z takých klasík žánru ako SAINT VITUS, CANDLEMASS, SOLITUDE AETURNUS – ťažká, valivá kovová masa, nie až taká naklonená vznosnej melodike ako napríklad dva posledne menované spolky, hoci priestor pre takéto budovanie nálady tu je. Neodškriepiteľným inšpiračným zdrojom sú takisto BLACK SABBATH, ktorí okrem stvorenia metalu ako takého položili aj základy pre jeho doomový subžáner. Vokálne je to oproti klasickému doomu o čosi drsnejšie, neraz už na polceste k doom/death metalu 90. rokov. Dostane sa aj na deathmetalový rev, tak v pomalých momentoch, ako aj na miestach, kde hudobníci pritlačia na pílu a máme tam dočinenia s nefalšovaným kovom smrti. Tým najstarším, vychádzajúcim z CELTIC FROST, a takisto vyslovene náklepovým, ktorý sa nebráni ani chaotickým sólovým výjazdom.
Z divokého vírenia THUN bez zaváhania prejdú do uvoľnených pasáží, odkazujúcich až na hardrockové sedemdesiatky, a harmónií, v ktorých sa čudujete, prečo ich autori ešte nevytunili hammondkami. Ťažobu a neraz aj agresivitu na niekoľkých miestach rozvoľnia jemné orchestrácie a keď si celý album niekoľkokrát vypočujete, uvedomíte si, že vám hudba na ňom až podozrivo pripomína iných londýnskych milovníkov hudobných príbehov, v ktorých medzi smrteľníkov vpadnú sily, s ktorými neradno kadejako fačkovať. Mám na mysli BULL ELEPHANT, ktorí sa ale púšťajú do rozviatejších, eklektickejších kombinácií prevažne extrémnejších metalových žánrov, niekedy sa im to trochu bije, v porovnaní s THUN však vyznievajú progresívnejšie. Zostava BE je anonymná, ale podobnosť v prístupe je neprepočuteľná až tak, že mám podozrenie, či THUN nie sú „tradicionalistickejším“ alter ego BULL ELEPHANT s „celebritou“ na gitare.
7 / 10
Vydáno: 2021
Vydavatel: Eat Lead And Die Records
Stopáž: 35:31
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.